
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Психологічна служба це– спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога навчального закладу
Мета психологічної служби: забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку учасників освітнього процесу, формування професійно орієнтованої особистості, що здатна будувати власну стратегію професійної життєдіяльності за умови збереження психологічного здоров’я.
Роль соціального-психологічної служби – налагоджувати взаємовигідну взаємодію між особистістю учня і суспільством, що його оточує.
Емоційний стан учня, його спроможність долати труднощі, ставити цілі та реалізовувати їх, відчуття успіху є важливим напрямом роботи.
Застосовуються різноманітні форми роботи: індивідуальні та групові консультації, корекційні бесіди, заняття з елементами тренінгових вправ, новітні арт терапевтичні техніки роботи.
Основні напрямки діяльності соціально-психологічної служби:
– психодіагностична робота;
– консультаційна робота;
– корекційно-відновлювальна робота;
– психологічна просвіта;
– профілактична робота;
– зв’язки з громадськістю.
Психодіагностична робота спрямована на поглиблене психолого-педагогічне вивчення учня, його індивідуальних особливостей, причин порушень у його навчанні та поведінці. За наслідками обстеження формуються висновки та рекомендації.
Консультаційна робота спрямована на формування у педагогів, батьків, учнів необхідних знань із закономірностей психофізіологічного розвитку учнів на різних вікових етапах, подолання кризових ситуацій, надання допомоги з питань виховання особистості в сім’ї, попередження можливих порушень у становленні особистості, профілактику насилля в учнівському колективі та сім’ї
Корекційно-відновлювальна робота– це комплексний вплив на учня з метою подолання різного роду труднощів. З цією метою використовуються різноманітні сучасні методики психокорекції.
Психологічна просвіта– це пропаганда психологічних знань серед учнів, батьків, та педагогічних працівників.
Організаційно-методична робота передбачає участь психолога в роботі методичних об’єднань, творчих груп, педагогічної ради, у розв’язанні різноманітних завдань.
Зв’язки з громадськістю спрямовані на обговорення найбільш суттєвих закономірностей та проблем соціально-психологічного розвитку особистості з учнівськими, батьківськими, громадськими організаціями.
Завданнями діяльності соціально-психологічної служби закладу є:
– забезпечення якості і доступності психологічної допомоги учням, батькам та педагогічним працівникам;
– підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу;
– соціально-психологічна допомога учням та педагогічним працівникам навчального закладу в кризових та стресових ситуаціях, попередження процесів дезадаптації, в тому числі і девіантної поведінки;
– сприяння повноцінному розвитку особистості учнів, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і професійного саморозвитку;
– формування навичок саморегуляції;
– Допомога учасникам освітнього процесу відповідно до їхніх вікових особливостей; оволодіння засобами саморозуміння, самосприйняття й саморозвитку в контексті гуманістичної взаємодії з оточенням в умовах культурних, соціальних, економічних і екологічних реалій навколишнього світу;
Профілактика насилля (булінгу) в учнівському колективі